Funkcje zabezpieczające falownika L100
Falownik serii L100 posiadają zabezpieczenia powodujące samoczynne wyłączenie falownika w przypadku przeciążenia prądowego, zbyt wysokiego lub zbyt niskiego napięcia zasilania. W takim wypadku wyjście falownika zostaje odłączone, natomiast silnik zostaje puszczony wybiegiem aż do zatrzymania. Ponowne uruchomienie falownika możliwe jest dopiero po wyresetowaniu falownika. W przypadku zadziałania funkcji zabezpieczających wyświetlany jest odpowiadający tej funkcji kod błędu.
Wyłączenie | Opis | Kod błędu |
Zabezpieczenie nadprądowe | Występuje w przypadku, gdy prąd wyjściowy przekracza ustalony poziom, to znaczy w przypadku zwarcia na wyjściu falownika, zablokowania silnika lub gwałtownego zwiększenia momentu obciążenia. |
stała prędkość [E 01] podczas zwalniania [E 02] podczas przyspieszania [E 03] w pozostałych przypadkach [E 04] |
Zabezpieczenie przeciążeniowe | Występuje w przypadku wykrycia przeciążenia obwodu silnikowego przez wewnętrzny termistor falownika. | [E 05] |
Zabezpieczenie nadnapięciowe | Występuje, gdy napięcie stałe w obwodzie pośrednim przekroczy określony poziom z powodu przejęcia zbyt dużej energii odzyskiwanej przy hamowaniu silnika. | [E 07] |
Błąd EEPROM (Uwaga 1) |
Występuje w przypadku zaistnienia problemów z wewnętrzną pamięcią falownika spowodowanych np. wpływem zakłóceń lub zbyt wysoką temperaturą.. | [E 08] |
Zabezpieczenie podnapięciowe | Obniżenie napięcia wejściowego falownika powoduje wadliwe działanie układu sterowania jak również zmniejszenie momentu napędowego i przegrzewanie silnika. Jeżeli napięcie obniży się poniżej ustalonego poziomu to wyjście falownika zostanie odłączone. | [E 09] |
Błąd CPU | Występuje w przypadku wadliwego działania lub nienormalnego stanu pracy procesora. | [E 11] |
Wyłącznik zewnętrzny | Umożliwia przekazanie sygnału o nieprawidłowej pracy urządzenia zewnętrznego. Pojawienie się tego sygnału na zacisku wejściowym falownika powoduje jego zablokowanie oraz odłączenie wyjścia. | [E 12] |
Błąd USP | Błąd zaniku zasilania, gdy funkcja USP jest wybrana to falownik jest zabezpieczony przed samoczynnym uruchomieniem po przywróceniu zasilania. | [E 13] |
Zabezpieczenie przed zwarciem doziemnym | Falownik posiada zabezpieczenie wykrywające zwarcie doziemne pomiędzy falownikiem a silnikiem przy włączonym zasilaniu a przed uruchomieniem falownika. Zabezpieczenie to przeznaczone jest do ochrony falownika a nie obsługi. | [E 14] |
Zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem wejściowym | Gdy napięcie zasilające falownik jest wyższe od dopuszczalnego to po 100 sekundach od wykrycia tego stanu wyjście falownika zostanie odłączone. | [E 15] |
Zabezpieczenie termiczne | Gdy wewnętrzny czujnik temperatury wykryje zbyt wysoką temperaturę modułu mocy bądź modułu sterującego to nastąpi odłączenie wyjścia falownika. | [E 21] |
Błąd PTC | Jeżeli falownik wykryje, że rezystancja zewnętrznego termistora jest zbyt wysoka to potraktuje to jako stan nienormalny i odłączy wyjście falownika. | [E 35] |
Uwaga 1: Jeśli wystąpi błąd EEPROM to należy sprawdzić poprawność wszystkich nastaw gdyż to może być źródłem błędu. Błąd ten wystąpi również w przypadku wyłączenia zasilania falownika, gdy zadany jest sygnał RS (reset). W tym wypadku po ponownym włączeniu zasilania pojawi się błąd EEPROM.
Komunikaty dodatkowe
Opis funkcji | Wyświetlacz |
Komunikaty wyświetlane podczas przygotowywania falownika do pracy oraz po zresetowaniu falownika |
[SSSS] [2222] [HHHH] |
Sygnalizacja braku zasilania lub zbyt niskiego napięcia zasilania | [ - - -] |
Sygnalizuje gotowość falownika do przywrócenia rozkazu ruchu po pojawieniu się napięcia zasilania. Funkcja ta jest aktywna w przypadku aktywnej funkcji automatycznego startu falownika. | [□□□□] |
Wyświetlanie wersji nastaw falownika Eu - wersja europejska USA - wersja amerykańska JP - wersja japońska |
[S EU] [SUSA] [S JP] |
Komunikat wyświetlany podczas inicjalizacji historii awaryjnych wyłączeń falownika | [S HC] |
Komunikat wyświetlany podczas kopiowania parametrów falownika poprzez panel operatorski | [COPY] |
Brak danych (brak parametrów awaryjnych wyłączeń lub sygnału sprzężenia zwrotnego regulatora PID) | [ _ _ _] |