L.p. | Funkcja | Kod | Zmiana w ruchu | Zakres nastaw | Nastawa fabryczna |
Funkcje podstawowe | |||||
1 | Zadawanie częstotliwości | A01 | Nie |
Sposób zadawania częstotliwości: 00 ---- Potencjometr falownika (na obudowie czołowej) 01 ---- Zaciski listwy sterującej 02 ---- Pulpit cyfrowy falownika |
01 |
2 | Zadawanie rozkazu ruchu | A02 | Nie |
Sposób zadawania rozkazu ruchu: 01---- Zaciski listwy sterującej 02 ---- Pulpit cyfrowy falownika |
01 |
3 | Częstotliwość bazowa | A03 | Nie | Od do częstotliwości maksymalnej z dokładnością 1Hz. | 50Hz |
4 | Częstotliwość maksymalna | A04 | Nie | Od częstotliwości bazowej do 360Hz z dokładnością 1Hz | 50Hz |
Funkcje nastaw wejść analogowych | |||||
5 | Ustawienie częstotliwości początkowej | A11 | Nie |
Od 0 do 360Hz z dokładnością 0.1Hz. Ustawia poziom częstotliwości zadawanej z zewnątrz odpowiadającej 0V lub 4mA. |
0Hz |
6 | Ustawienie częstotliwości końcowej | A12 | Nie |
Od 0 do 360Hz z dokładnością 0.1Hz. Ustawia poziom częstotliwości zadawanej z zewnątrz odpowiadającej 10V lub 20mA. |
0Hz |
7 | Ustalenie poziomu sygnału nalogowego odpowiadającego częstotliwości początkowej | A13 | Nie |
Od 0 od 100% z dokładnością 1%. Ustala poziom sygnału analogowego dla częstotliwości początkowej. Ustawiana w procentach wartości maksymalnej (10V lub 20mA). |
0% |
8 | Ustalenie poziomu sygnału nalogowego odpowiadającego częstotliwości końcowej | A14 | Nie |
Od 0 od 100% z dokładnością 1%. Ustala poziom sygnału analogowego dla częstotliwości końcowej. Ustawiana w procentach wartości maksymalnej (10V lub 20mA). |
100% |
9 | Ustalenie sposobu startu falownika | A15 | Nie |
Ustala wartość częstotliwości startu falownika. 00 ---- Start od częstotliwości zadeklarowanej w funkcji A11 01 ---- Start od 0Hz |
01 |
10 | Filtr sygnału zadawania częstotliwości | A16 | Nie | Od 1 do 8 | 8 |
Wielopoziomowa nastawa częstotliwości | |||||
11 | Wielopoziomowa nastawa częstotliwości | A20 do A35 | Tak |
Od 0.5do 360Hz z dokładnością 0.1Hz Te parametry ustalają poziomy prędkości wielostopniowej. |
Wszystkie na 0 |
12 | Częstotliwość pracy chwilowej | A38 | Tak |
0.5 ~ 9.99Hz z dokładnością 0.01Hz Praca chwilowa "jogging" uruchamiana za pomocą rozkazu z zacisków sterujących. |
1.0Hz |
13 | Zatrzymanie pracy chwilowej | A39 | Nie |
Reakcja na zdjęcie rozkazu pracy chwilowej: 00 - Wolny wybieg silnika 01 - Hamowanie falownikowe 02 - Hamowanie dynamiczne |
00 |
Lp. | Funkcja | Parametr | Zmiana w ruchu | Zakres nastaw | Początkowa |
Kształtowanie charakterystyki U/f | |||||
14 | Wybór metody podbijania momentu | A41 | Nie |
Ręczne lub automatyczne podbijanie momentu 00 - Ręczne podbijanie momentu 01 - Automatyczne podbijanie momentu |
00 |
15 |
Wartość ręcznego podbicia momentu (Uwaga 1) |
A42 | Tak | Podbija moment wyjściowy. Moment silnika może być regulowany poprzez zwiększanie napięcia wyjściowego, gdy moment rozruchowy nie jest wystarczający | 11 |
16 | Częstotliwość, przy której jest podbijany moment | A43 | Tak | Ustawia punkt A powyżej standardowej charakterystyki momentu dla częstotliwości od 0% do 50% częstotliwości znamionowej. | 10% |
17 | Nastawa wzorca charakterystyki U/f | A44 | Nie |
00 - stały moment obrotowy 01 - zredukowany moment obrotowy |
00 |
18 | Ustawia wartość napięcia wyjściowego | A45 | Tak | Ustawia poziom napięcia wyjściowego | 100 |
Uwaga 1: W przypadku uruchamiania falownika bez podłączonego silnika nastawa TA421 musi być mnieisza od 43. W przeciwnym razie istnieje ryzyko uszkodzenia falownika. |
Lp. | Funkcja | Parametr | Zmiana w ruchu | Zakres nastaw | Początkowa |
Hamowanie dynamiczne | |||||
19 | Wybór hamowania dynamicznego | A51 | Nie |
Parametr ten decyduje czy hamowanie dynamiczne jest dostępne: 00 - hamowanie dynamiczne nie dostępne 01 - hamowanie dynamiczne dostępne |
00 |
20 | Częstotliwość hamowania dynamicznego | A52 | Nie | 0.1 do 10Hz (z dokładnością 0.1Hz) - parametr ten określa, przy jakiej częstotliwości zaczyna działać hamowanie dynamiczne. | 0,5 |
21 | Czas oczekiwania do rozpoczęcia hamowania | A53 | Nie | 0.1 do 5 sekund (z dokładnością 0.1Hz) - Parametr ten określa czas pomiędzy zdjęciem rozkazu ruchu a rozpoczęciem hamowania. W tym czasie silnik jest puszczony wybiegiem. | 0,0 |
22 | Siła hamowania | A54 | Nie | Ustawia siłę hamowania (zakres 0 do 100% momentu znamionowego z dokładnością 1%) | 0 |
23 | Czas hamowania | A55 | Nie | Ustawia czas hamowania dynamicznego - zakres 0.1s do 60s z dokładnością 0.1s | 0,0 |
Dodatkowe funkcje sterowania częstotliwością wyjściową | |||||
24 | Górna granica regulacji częstotliwości | A61 | Nie | Ustawia graniczną zewnętrznej regulacji częstotliwości - zakres 0.5Hz do 360Hz z dokładnością 0.1Hz. Jeżeli ustawione jest 0Hz to funkcja jest nieaktywna. | 0 |
25 | Dolna granica regulacji częstotliwości | A62 | Nie | 0,0Hz | |
26 | Przeskok częstotliwości zabronionej |
A63 A65 A67 |
Nie | Pozwala na ominięcie częstotliwości rezonansowych silnika (max. 3 pkt.). Zakres nastaw od 0 do 360Hz. Jeśli ustawione jest zero to funkcja jest nieaktywna. | 0,0Hz |
27 | Szerokość pasma zabronionego |
A64 A66 A68 |
Nie | Określa szerokość pomijanego pasma częstotliwości, Parametr można dobrać z zakresu od 0 do 10Hz. | 0,5Hz |
Lp. | Funkcja | Parametr | Zmiana w ruchu | Zakres nastaw | Początkowa |
Regulator PID | |||||
28 | Tryb pracy regulatora PID | A71 | Nie |
Ten parametr określa czy wykorzystywany jest wewnętrzny regulator PID. 00 - Regulator PID nie jest wykorzystywany 01 - Regulator PID jest wykorzystany |
0 |
29 | KP - współczynnik wzmocnienia | A72 | Tak | Zakres regulacji od 0,2 do5- nastawianie wzmocnienia części proporcjonalnej regulatora PID | 1,0 |
30 | TI - czas zdwojenia | A73 | Tak | Zakres regulacji od 0,0 do 150 sekund - nastawianie czasu zdwojenia regulatora PID | 1,0 |
31 | TD - czas wyprzedzenia | A74 | Tak | Zakres regulacji od 0 do 100 sekund - nastawianie czasu wyprzedzenia regulatora PID | 0,0 |
32 | Poziom źródła sygnału sterującego | A75 | Nie | Zakres od 0,01 do 99,99 - parametr ten wykorzystywany jest do dopasowania poziomów sygnału zadanego i sygnału sprzężenia zwrotnego | 1 |
33 | Źródło sygnału sprzężenia zwrotnego | A76 | Nie |
Wybrane zostaje źródło, z którego pobierany jest sygnał sprzężenia zwrotnego 00 - zacisk OI sygnał prądowy 01 - zacisk O - sygnał napięciowy |
00 (Uwaga 2) |
Funkcje AVR | |||||
34 | Nastawa funkcji AVR | A81 | Nie |
Nastawa funkcji AVR 00 - włączona funkcja AVR 01 - wyłączona funkcja AVR 02 - funkcje AVR nie działa w trakcie hamowania Parametr ten pozwala na ustawienie wartości napięcia zwrotnego, które pojawia się na zaciskach wyjściowych falownika podczas pracy prądnicowej. |
02 |
35 | Nastawa poziomu napięcia AVR | A82 | Nie |
200/220/230/240 dla falowników 200V 380/400/415/440/460 dla falowników 400V Należy wybrać jedną z tych wartości stosownie do wymaganego efektu hamowania (wyższe napięcie poprawia skuteczność hamowania). |
230/230 400/460 |
Drugi zestaw czasów przyspieszania i opóźniania | |||||
36 | Drugi czas przyspieszania | A92 | Tak |
Zakres 0,1 do 999,9s z dokładnością 0,1s lub 1000 do 3000 s z dokładnością 1s. Drugi czas przyspieszania (zwalniania) jest uaktywniany za pomocą wejścia 2CH lub przy zadanej częstotliwości. |
15,0 |
37 | Drugi czas zwalniania | A93 | Tak | 15,0 | |
38 | Sposób przełączania czasów przyspieszania i zwalniania | A94 | Nie |
00 - Przełączane za pomocą wejścia 2CH 01 - Przełączane przy określonej częstotliwości wyjściowej. |
00 |
39 | Częstotliwość przy której następuje zmiana czasu przyspieszania | A95 | Nie | Zakres nastaw od 0 do 360Hz z dokładnością 0,1Hz. Po osiągnięciu tej częstotliwości podczas przyspieszania nastąpi przełączenie między pierwszym a drugim czasem przyspieszania (Uwaga 3) | 0,0 |
40 | Częstotliwość przy której następuje zmiana czasu zwalniania | A96 | Nie | Zakres nastaw od 0 do 360Hz z dokładnością 0,1Hz. Po osiągnięciu tej częstotliwości podczas zwalniania to nastąpi przełączenie między a drugim czasem zwalniania (Uwaga 3) | 0,0 |
41 | Charakterystyka przyspieszania | A97 | Nie |
Ustawia charakterystykę, według której odbywa się przyspieszanie 00 - charakterystyka liniowa 01 - charakterystyka po krzywej S |
0 |
42 | Charakterystyka zwalniania | A98 | Nie |
Uwaga 1: Aby zapewnić trwałą i stabilną pracę silnika to maksymalna częstotliwość wyjściowa falownika nie może przewyższać maksymalnej częstotliwości pracy silnika
Uwaga 2: Schemat blokowy regulatora PID
Uwaga 3: Jeżeli czas przyspieszania i zwalniania jest ustawiony na małe wartości (mniejsze niż 1 sekunda) to moment przełączenia czasów przyspieszania i zwalniania będzie opóźniony względem ustawionej wartości.