Celem stosowania funkcji hamowanie prądnicowego jest zwiększenie stosowania funkcji hamowanie prądnicowego jest zwiększenie możliwości wyhamowania przez falownik obciążonego silnika. Zastosowania hamowania prądnicowego z zewnętrznym opornikiem, staje się koniecznością, kiedy układ posiada jedna bądź wszystkie z przytoczonych cech:

• Duża inercja obciążenia, porównywalna z możliwościami silnika.
• Układ wymaga szybkich i częstych zmian prędkości obrotowej silnika
• Istniejący układ nie jest w stanie wyhamować silnika w wymaganym czasie.

Kiedy falownik obniża częstotliwość wyjściową i wyhamowuje napęd, silnik chwilowo staje się generatorem. Zjawisko takie występuje, kiedy częstotliwość obracającego się wału silnika jest większa od częstotliwości wyjściowej falownika. W tej sytuacji napięcie w obwodzie pośrednim DC falownika wzrasta, aż do momentu wystąpienia błędu nadnapięciowego i zablokowania się falownika. W wielu aplikacjach wystąpienie błędu nadnapięciowego w opisanej sytuacji powinno informować obsługę o przekroczeniu o granicy możliwości zatrzymywania obciążonego wału silnika. Do seria X200 można przyłączyć jednostkę hamującą, która podczas hamowania energię zwrotną z silnika kieruje na opcjonalny rezystor hamujący. Rezystor hamujący służy jako obciążenia na którym nadmiar skumulowanej energii może być wytracony w postaci ciepła. W skład wyposażenia jednostki hamującej i rezystora hamującego powinien wchodzić bezpiecznik i przekaźnik termiczny. Elementy te zabezpieczają rezystor i jednostkę hamującą przed spaleniem, w wypadku wystąpienia ekstremalnie niekorzystnych warunków pracy.

Stopień wykorzystania hamowania prądnicowego
Dla każdego układu: jednostka hamująca - C rezystor, aby uniknąć ich przegrzania i Cw spalenia, określany jest tzw. maksymalny stopień ich wykorzystania. Stopień ten jest definiowany jako stosunek całego czasu pracy falownika, do czasu hamowania z wykorzystaniem jednostki hamującej.

Dobór rezystora do zewnętrznej jednostki hamującej
Falownik klasy 200V - poniższe tabele precyzują rodzaj jednostki hamującej i monent hamujący osiągany dla każdej z opcji dla falowników serii X200, klasy 200V. Do falownika można podłączyć jedną zewnętrzna jednostkę hamującą lub dwie, dla osiagnięcia dodatkowego momentu hamującego.

Używając jednostki hamującej BRD-E2 jest osiągany moment hamujący przedstawiony w poniższej tabeli.

Przy czym:
• Kolumna "A" = średni moment hamujący osiągany w przedziale od 60 Hz do 3 Hz.
• Kolumna"B" = średni moment hamujący osiągany w przedziale od 120 Hz do 3 Hz.


Falownik klasy 400V - poniższe tabele precyzują rodzaj jednostki hamującej i monent hamujący osiągany dla każdej z opcji dla falowników serii X200, klasy 200V. Do falownika można podłączyć jedną zewnętrzna jednostkę hamującą, lub dwie dla osiagnięcia dodatkowego momentu hamującego

Używając jednostki hamującej BRD-EZ2 jest osiągany moment hamujący przedstawiony w poniższej tabeli.


WebSystem  tel. 048 383.01.44   | falowniki Hitachi | wortal z falownikami -> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info